کد خبر : 208665
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 11:35

موبایلگدون چیست؟

موبایلگدون چیست؟

موبایلگدون آوریل 2015 زمانی که الگوریتم‌های جستجوی جدید Google شروع به اولویت رتبه‌بندی وب‌سایت‌های سازگار با موبایل نسبت به رقبای غیر موبایلی کردند. 21 آوریل 2015، تاریخ رسمی چیزی بود که بسیاری از متخصصان اینترنت آن را “Mobilegeddon” می نامند. این ممکن است برای بسیاری از مشاغل تعجب آور باشد، اما گوگل مدتی است که

موبایلگدون آوریل 2015 زمانی که الگوریتم‌های جستجوی جدید Google شروع به اولویت رتبه‌بندی وب‌سایت‌های سازگار با موبایل نسبت به رقبای غیر موبایلی کردند.

21 آوریل 2015، تاریخ رسمی چیزی بود که بسیاری از متخصصان اینترنت آن را “Mobilegeddon” می نامند. این ممکن است برای بسیاری از مشاغل تعجب آور باشد، اما گوگل مدتی است که به این به روز رسانی جدید اشاره کرده است. از نوامبر 2014، گوگل شروع به اضافه کردن برچسب‌های سازگار با موبایل در رتبه‌بندی جستجو کرد و به کاربران تلفن همراه اجازه داد تا بدانند کدام سایت‌ها پاسخگو هستند و کدام‌ها نه.

آنها همچنین گفته اند که استفاده خود از سازگاری با موبایل را به عنوان سیگنال رتبه بندی گسترش خواهند داد. با این رتبه‌بندی‌های جدید، وقتی در تلفن خود در حال جستجو برای هر چیزی هستید، Google ابتدا وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را نشان می‌دهد. برای کسب‌وکارهایی که اپلیکیشن‌های موبایلی دارند، آن‌ها قبلاً فهرست‌بندی شده‌اند و در رتبه‌بندی جستجو نیز نسبت به وب‌سایت‌های سازگار با موبایل اولویت دارند.

 

چرا آنها این کار را انجام می دهند؟

ماموریت اصلی گوگل همیشه ارائه محتوای مرتبط با کاربرانش بوده است. این باعث می شود که آنها آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و در حین انجام این کار تجربه خوبی داشته باشند. به طور متوسط، 88 درصد از ترافیک گوشی های هوشمند از جستجوی محلی می آید، که عبارت است از هر جستجو در یک منطقه جغرافیایی تعریف شده، مانند “توسعه نرم افزار سفارشی در باتون روژ”. به منظور بهبود تجربه جستجو برای کاربران خود، گوگل می داند که پرس و جوهای جستجو باید در جایی که کاربران آنها هستند بهینه شود.

برای اینکه یک کاربر جستجوگر جذاب و مرتبط باشد، محتوا باید با دستگاه او تطبیق داده شود. از زمان استفاده از برچسب‌های سازگار با موبایل در جستجو، بسیاری از متخصصان اینترنت به این فکر کرده‌اند که چه گام‌های بعدی را برمی‌دارند و چه تغییراتی باید انجام دهند تا قابلیت جستجو را به سطح بعدی برسانند. خوب، گوگل برای اعلام به‌روزرسانی خود در رتبه‌بندی جستجو وقت خود را تلف نکرد:

 

تغییرات چیست؟

همانطور که در بالا ذکر کردم، هنگامی که در گوشی خود چیزی را در گوگل جستجو می کنید، ابتدا مشاغل سازگار با موبایل به شما نشان داده می شود، بنابراین قطعه دیگری به پازل SEO اضافه می شود. گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو را در سراسر جهان انجام می دهد، به این معنی که هر روز حدود 2.8 میلیارد جستجو در گوشی های هوشمند انجام می شود.

 

آنها قبلاً شروع به فهرست کردن محتوای برنامه برای استفاده در جستجوهای Google کرده اند. این به این معنی است که اگر یک کاربر اندروید با یک برنامه تلفن همراه بارگیری شده وارد Google شود، هر جستجویی که با محتوای برنامه مطابقت داشته باشد در رتبه اول بالاتر از سایر وب‌سایت‌ها، حتی وب‌سایت‌هایی که سازگار با موبایل هستند، نشان داده می‌شود. این کار برای تقویت بیشتر تجربه موبایلی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم انجام می شود.

کسب و کار من چگونه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؟

بنابراین علاوه بر اینکه فقط بر رتبه شما تأثیر می گذارد، راه های واقعی که کسب و کار شما تحت تأثیر قرار می گیرد چیست؟

 

  • الگوریتم ها می توانند وب سایت شما را غیرقابل کشف کنند

 

اگر مانند بسیاری از مشاغل هستید، رقابت زیادی در سطح محلی و ملی دارید. هنگامی که این تغییر اعمال شود، وب سایت کسب و کار شما می تواند در جستجو غیرقابل کشف باشد. منظور ما از غیر قابل کشف چیست؟ خوب، نتایج ارگانیک صفحه اول به طور متوسط 80-90٪ از کلیک ها را در هر جستجو دریافت می کنند. تبلیغات گوگل 10-15% از کلیک ها و <5% کلیک ها را برای رفتن به صفحه بعدی دریافت می کند. اگر فهرست شما از صفحه 1 گذشته باشد، کلیک های شما به شدت کاهش می یابد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.