کد خبر : 208922
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 16:13

ایالات متحده به سامسونگ و SK Hynix اجازه می دهد تا به خرید ابزارهای ایالات متحده در چین ادامه دهند

ایالات متحده به سامسونگ و SK Hynix اجازه می دهد تا به خرید ابزارهای ایالات متحده در چین ادامه دهند

به گزارش خبر سیگنال و به نقل از رویترز واشنگتن، 13 اکتبر (رویترز) – وزارت بازرگانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده به شرکت‌های SK Hynix کره جنوبی (000660.KS) و سامسونگ (005930.KS) اجازه داد تا به دریافت برخی ابزارهای ساخت تراشه آمریکایی در کارخانه‌های چینی خود ادامه دهند. جمعه. این مجوز به آنها اجازه

Illustration picture of Chinese and U.S. flags with semiconductor chips

به گزارش خبر سیگنال و به نقل از رویترز واشنگتن، 13 اکتبر (رویترز) – وزارت بازرگانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده به شرکت‌های SK Hynix کره جنوبی (000660.KS) و سامسونگ (005930.KS) اجازه داد تا به دریافت برخی ابزارهای ساخت تراشه آمریکایی در کارخانه‌های چینی خود ادامه دهند. جمعه.

این مجوز به آنها اجازه می دهد تا بدون دردسر درخواست مجوزهای ایالات متحده برای دریافت تجهیزات جدید، به فعالیت های تولید تراشه چینی خود ادامه دهند، زیرا قوانین جدیدی که اکتبر گذشته صادر شد، دسترسی سازندگان تراشه چینی به ابزارهای مورد علاقه را محدود کرد.

قوانین اکتبر 2022 محموله های تراشه های پیشرفته و تجهیزات ساخت تراشه به چین را به عنوان بخشی از تلاش ایالات متحده برای کاهش سرعت پیشرفت های فنی و نظامی چین محدود می کرد.

سپس ایالات متحده تلاش کرد تا به سازندگان تراشه های خارجی مجوزهای ویژه بدهد تا از عواقب ناخواسته این قوانین بر تولید آنها جلوگیری کنند. انتشار روز جمعه این مجوزها را رسمی و تمدید می کند.

شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که مجوز ادامه فعالیت در نانجینگ را دریافت کرده است و در حال درخواست برای مجوز دائمی برای فعالیت های خود در چین است که انتظار دارد آن را دریافت کند.

Samsung Electronics حدود 40 درصد از تراشه های فلش NAND خود را در کارخانه خود در Xian، چین تولید می کند، در حالی که SK Hynix حدود 40 درصد از تراشه های DRAM خود را در Wuxi و 20 درصد از تراشه های فلش NAND خود را در Dalian تولید می کند.

داده‌های TrendForce نشان می‌دهد که این شرکت‌ها روی هم نزدیک به 70 درصد از بازار جهانی DRAM و 50 درصد از بازار فلش NAND را تا پایان ژوئن کنترل کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.