کد خبر : 208683
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 11:18

الگوریتم صفحه آرایی گوگل چیست؟

الگوریتم صفحه آرایی گوگل چیست؟

  گوگل برای اولین بار در سال 2012 الگوریتم صفحه آرایی را منتشر کرد، با وجود اینکه چندین سال از انتشار این الگوریتم می گذرد، هنوز بسیاری از کاربران در مورد این الگوریتم سوال می پرسند. در مقاله “راهنمای نهایی سئو (بهینه سازی موتور جستجو)” به معرفی الگوریتم صفحه آرایی گوگل می پردازیم. در این

 

گوگل برای اولین بار در سال 2012 الگوریتم صفحه آرایی را منتشر کرد، با وجود اینکه چندین سال از انتشار این الگوریتم می گذرد، هنوز بسیاری از کاربران در مورد این الگوریتم سوال می پرسند. در مقاله “راهنمای نهایی سئو (بهینه سازی موتور جستجو)” به معرفی الگوریتم صفحه آرایی گوگل می پردازیم. در این مقاله از وبلاگ استراتژی هوشمند به بررسی دقیق این الگوریتم و تغییرات آن در سال های اخیر پرداخته ایم.

الگوریتم صفحه آرایی گوگل چیست؟

پس از ظهور الگوریتم پاندا در سال 2011، توجه به محتوای صفحه و عوامل سئو داخلی بسیار بیشتر شد. اما گوگل در 19 ژانویه 2012 با انتشار الگوریتم Page Layout رسما این موضوع را پیاده سازی کرد.

 

الگوریتم Page Layout وب سایت هایی را هدف قرار می دهد که تبلیغات زیادی در ابتدای صفحه داشتند. این تبلیغات باعث شد تا کاربر برای رسیدن به محتوای اصلی صفحه، اسکرول زیادی کند.

 

گوگل اعلام کرد که این الگوریتم در نهایت ۱ درصد سایت ها را تحت تاثیر قرار داده است. اما همین موضوع باعث شد تا طراحی سایت را برای ارائه تجربه کاربری بهتر تغییر دهند. این به روز رسانی حاوی تبلیغات پاپ آپ یا چسبنده نیست.

 

کدام وب سایت ها تحت تأثیر الگوریتم Layout قرار می گیرند؟

با چهار به‌روزرسانی الگوریتم صفحه‌آرایی، تغییرات زیادی در سایت‌ها اعمال می‌شود، اما کمتر از یک درصد از وب‌سایت‌های دنیا تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته‌اند.

 

این تغییرات در گوگل فقط بر مدیران وب که تبلیغات بیش از حد در بالای صفحه انجام می‌دادند تأثیر می‌گذارد. با این حال، این به روز رسانی برای ادمین ها مفید بود زیرا باعث تغییر ذهنیت آنها در مورد حجم تبلیغات منتشر شده در سایت شد.

 

مت کاتز در توضیحات بیشتر گفته است که این الگوریتم هیچ ارتباطی با وب سایت هایی که میزان تبلیغات آنها متوسط است ندارد. با این حال، سایت هایی را که تبلیغات بالای صفحه بیشتر زمان بارگذاری صفحه را اشغال می کنند، جریمه می کند. علاوه بر این، مناطقی که یافتن محتوای اصلی به دلیل انبوه تبلیغات چالش برانگیز است نیز ممکن است جریمه شوند.

 

مدیریت حجم تبلیغات برای بسیاری از مدیران وب کار دشواری است. برای بسیاری از سایت ها تنها منبع درآمد همین تبلیغات است. اما استفاده بیش از حد از تبلیغات نیز عواقبی مانند جریمه شدن دارد.

 

بسیاری از وب سایت ها دو سال طول کشید تا از شر این جریمه خلاص شوند.

 

کاربران دوست ندارند به محض ورود به یک سایت با تبلیغات زیادی روبرو شوند. آنها انتظار دارند با محتوای مرتبط با عبارت جستجوی خود مواجه شوند، اما در عوض، آیتم های تبلیغاتی کاملا نامرتبط را می بینند.

امروزه اکثر وب سایت های بزرگ تبلیغات خود را در پایین صفحه قرار می دهند. اگر تبلیغات را در بالای صفحه بگذارند، این مکان ها به یک یا دو محدود می شود. این تغییرات به نفع صاحبان سایت، تبلیغ‌کنندگان و بازدیدکنندگان است.

 

خروج از پنالتی ناشی از این الگوریتم

اگرچه تنها 1% از وب سایت ها توسط الگوریتم صفحه بندی جریمه می شوند، اما همچنان ممکن است وب سایت شما مجازات شود. بنابراین اگر سایت شما توسط این الگوریتم جریمه شد، باید برای خروج از آن به درستی عمل کنیم.

 

اول از همه توجه داشته باشید که میزان پوشش صفحه نمایش کاربر به وضوح مانیتور او بستگی دارد. به عنوان مثال، احتمالاً نوع صفحه نمایش بالای صفحه در تلفن همراه در مقایسه با لپ تاپ متفاوت است. بنابراین، قبل از حذف هر عنصری از بالای صفحه، سایت را با استفاده از افزونه Chrome Screen Resolution Tester تست کنید. همچنین ابزار Fold Tester نیز عملکردی مشابه دارد.

 

اگر توسط این الگوریتم جریمه شد، باید قسمت بالای سایت را اصلاح کنید و منتظر بمانید تا ربات های گوگل دوباره نظارت کنند. خبر خوب این است که برای خارج شدن از جریمه گوگل نیازی به آپدیت مجدد الگوریتم نیست و فقط باید منتظر بمانید تا گوگل دوباره سایت را زیر نظر بگیرد.

 

 

 

نتیجه

انطباق با الگوریتم‌هایی مانند صفحه‌بندی خطر افتادن در چرخه ایجاد تغییرات مداوم در طراحی وب‌سایت را دارد. اگرچه این الگوریتم ممکن است کمی سفت و سخت به نظر برسد، اما گوگل اعتراف کرده است که ارزش بالایی برای تجربه کاربر قائل است.

 

حذف تبلیغات از بالای سایت به معنای کاهش درآمد سایت شما نیست. اگر نگاهی دقیق‌تر به الگوریتم صفحه‌بندی بیندازیم، متوجه می‌شویم که این الگوریتم با برنامه گوگل برای اولویت‌بندی فهرست صفحات موبایلی مطابقت دارد.

با توجه به این الگوریتم، گوگل به ما هشدار داد که نحوه ارائه تبلیغات سایت از جمله برای دستگاه های تلفن همراه را مجددا بررسی کنیم. با کوچکتر شدن اندازه صفحه، کاربر باید چندین بار پیمایش کند تا به محتوای اصلی صفحه برسد. بدون تبلیغات در بالای صفحه، تجربه کاربری بهتری از وب سایت در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود.

 

حقیقت این است که الگوریتم صفحه‌بندی گوگل برای کاربران و نه مدیران وب ایجاد شده است. این الگوریتم باعث شد که وب سایت ها در انتخاب تبلیغ کنندگان گزینش بیشتری داشته باشند.

 

درسی که مدیران وب از این الگوریتم آموختند ایجاد تعادل بین سودآوری سایت و رضایت کاربران بود. این الگوریتم چندین سال است که منتشر شده است، اما درس هایی که از آن می آموزیم همچنان ادامه دارد. اگر در این مورد سؤالی دارید، می‌توانید از طریق صفحه خدمات Smart Strategy PPC بپرسید. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.