کد خبر : 177446
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 17:49

کشف ۱۰۵ تن چوب‌آلات قاچاق در طارم

کشف ۱۰۵ تن چوب‌آلات قاچاق در طارم

ایسنا/زنجان رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم، از کشف و توقیف ۱۰۵ تن چوب‌آلات قاچاق در این شهرستان خبر داد. ضیاءالدین حسنلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر طارم که متفاوت از سایر نقاط استان است، موجب شده تا شاهد ایجاد جنگل‌های سرسبز طبیعی به وسعت ۳۱ هزار هکتار

کشف ۱۰۵ تن چوب‌آلات قاچاق در طارم

ایسنا/زنجان رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم، از کشف و توقیف ۱۰۵ تن چوب‌آلات قاچاق در این شهرستان خبر داد.

ضیاءالدین حسنلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر طارم که متفاوت از سایر نقاط استان است، موجب شده تا شاهد ایجاد جنگل‌های سرسبز طبیعی به وسعت ۳۱ هزار هکتار در طارم هزاررنگ باشیم.

وی با بیان اینکه جنگل‌های این شهرستان در مناطقی مانند جنگل ارس، جیش‌آباد، چرزه، جمال‌آباد، مینا، خساره، سرداب و … است، ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر قاچاق چوب به یکی از دغدغه‌های اصلی منطقه طارم تبدیل شده است.

حسنلو با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ هکتار جنگل‌کاری در منطقه جمال‌آباد و ۹۰ هکتار نیز در منطقه هزاررود جنگل‌کاری شده است، عنوان کرد: این روزها صدای اره در دل جنگل‌های طارم می‌پیچد و از پس آن وانت‌بارها و حتی کامیون‌ها راهی می‌شوند تا این میراث ارزشمند را به حراج گذاشته و تجارتی تلخ را رقم بزنند.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم، قاچاق چوب را از مهم‌ترین تهدیدهای مناطق جنگلی عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ تن چوب‌آلات قاچاق در این شهرستان کشف و توقیف شده است.

حسنلو با اشاره به اینکه اغلب درختانی که قاچاق می‌شوند از نوع چنار، بید، گردو و قره‌آغاج است، متذکر شد: در این بازه زمانی چهار نفر از سودجویان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با یادآوری این مطلب که برای جلوگیری از قاچاق چوب، اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم برنامه‌هایی در دست اقدام دارد، خاطرنشان کرد: گشت‌های مداوم به‌ صورت شبانه‌روزی، انتخاب همیاران طبیعت در روستاها حدود ۹۰ نفر و اطلاع‌رسانی از طریق شوراها و دهیاران روستاها، از جمله اقداماتی است که در این شهرستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.