کد خبر : 171288
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 22:27

شناسایی ۱۱۳ آسیب اجتماعی در شیراز

شناسایی ۱۱۳ آسیب اجتماعی در شیراز

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به شناسایی ۱۱۳ نوع آسیب اجتماعی در این کلانشهر گفت: شیراز حدود سه هزار معتاد متجاهر دارد که قریب به ۶۰ درصد آنها بومی نیستند. علی ناصری یکشنبه ۳ اسفند در نخستین نشست کمیته روان شناسی مدیریت شهری کمیسیون سلامت، محیط زیست

 شناسایی ۱۱۳ آسیب اجتماعی در شیراز

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به شناسایی ۱۱۳ نوع آسیب اجتماعی در این کلانشهر گفت: شیراز حدود سه هزار معتاد متجاهر دارد که قریب به ۶۰ درصد آنها بومی نیستند.

علی ناصری یکشنبه ۳ اسفند در نخستین نشست کمیته روان شناسی مدیریت شهری کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، گفت: کاهش آسیب‌های روانی، اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت روان شهروندان با بهره گیری از تجارب اساتید روان شناسی و جامعه شناسی در مدیریت شهری از اهداف مهم راه‌اندازی این کمیته است.

او با تاکید بر نگاه ویژه شوراییان دور پنجم شهر شیراز نسبت به مسائل انسان محوری و سلامت محور اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد ارائه خدمات بیش از پیش جامعه روان شناسی در مدیریت شهری باشیم.

ناصری همچنین خاطرنشان کرد: حدود ۵۵۰ کودک کار و خیابان در شهر شناسایی شده‌اند که قریب به ۹۰ درصدشان ایرانی نیستند.

رئیس اداره پیشگیری و سامان دهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره عنوان کرد: در راستای طرح سامان دهی آسیب دیدگان اجتماعی تاکنون ۸۰ کودک کار از سطح شهر جذب و پس از انجام تست کرونا به مراکز نگهداری کودکان بهزیستی سپرده شده‌اند.

یوسف آفرینی افزود: از ابتدای طرح ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی تا کنون بیش از  ۱۴۰۰ معتاد متجاهر مرد و زن جذب شده‌اند که پس از انجام تست کرونا و غربالگری به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی معرفی
شده‌اند که از این تعداد معتاد جذب شده، تست کرونای بالغ بر ۱۰ درصد شان مثبت گزارش شده است.

آفرینی یادآور شد: با توجه به وجود ۱۵۰ زن معتاد متجاهر در شهر شیراز و بودن تنها یک کمپ برای نگهداری، اخیرا اداره بهزیستی شهرستان شیراز اقدام به راه‌اندازی یک کمپ دیگر با گنجایش بیش از یکصد نفر برای این جامعه هدف کرده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.