کد خبر : 130893
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 23:25

امدادرسانی فوری به ۳۴۵۰ خانوار روستایی کرمانشاه/ تخریب 300 خانه در استان

امدادرسانی فوری به ۳۴۵۰ خانوار روستایی کرمانشاه/ تخریب 300 خانه در استان

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از امدادرسانی به ۳۴۵۰ خانوار در سطح استان که به نوعی در سیلاب درگیر هستند خبر داد و گفت: برای ۱۶ روستای حاشیه رودخانه گاماسیاب نیز اخطار تخلیه صادر شده است.  جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه فوری مدیریت بحران در استان

امدادرسانی فوری به ۳۴۵۰ خانوار روستایی کرمانشاه/ تخریب 300 خانه در استان

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از امدادرسانی به ۳۴۵۰ خانوار در سطح استان که به نوعی در سیلاب درگیر هستند خبر داد و گفت: برای ۱۶ روستای حاشیه رودخانه گاماسیاب نیز اخطار تخلیه صادر شده است.

 جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه فوری مدیریت بحران در استان اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد به ۷۶ روستای استان که قطع ارتباط دارند، دچار آبگرفتگی و یا در سیل محاصره هستند، امدادرسانی فوری و توزیع پک های غذایی صورت بگیرد.

وی جمعیت این ۷۶ روستا را ۳۴۵۰ خانوار اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه همچنان احتمال طغیان رودخانه گاماسیاب وجود دارد، تاکید کرد: برای ۱۶ روستای حاشیه این رودخانه اخطار تخلیه صادر شده تا در مراکزی که از قبل برای آنها مهیا شده، اسکان داده شوند.

 

وی درباره آخرین وضعیت خانه های آسیب دیده بر اثر بارش شدید در سطح استان نیز افزود: ۲۷۶ خانه روستایی و شهری استان که به نوعی دچار فرسودگی بودند به دلیل بارش شدید تخریب شدند و یا باید تخریب شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت قطع آب، برق و راه ارتباطی روستاهای استان نیز تاکید کرد: هم اکنون ۵۶ روستا قطع آب دارند که آب ۴۸ روستا تا عصر امروز وصل خواهد شد.

بالایی افزود: برق ۲۰ روستا در شهرستان های کنگاور و سنقر نیز قطع است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه ۱۵۸ روستای استان نیز قطع راه ارتباطی دارند. ۴۳ روستا در سطح استان نیز تمام یا بخشی از آنها تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه همچنان احتمال طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن رودخانه ها خصوصا رودخانه‌های گاماسیاب، الوند، رازآور و… وجود دارد، از مردم خواست کماکان از نزدیک شدن به رودخانه ها جدا خودداری کنند. توقف، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها کاری خطرناک است.

بالایی از امدادرسانی استان کرمانشاه به استان لرستان هم خبر داد و تاکید کرد: مقرر شده از مازاد امکانات و ظرفیت هایی که داریم برای امدادرسانی به هموطنان گرفتار در سیل در استان لرستان استفاده شود.

باران 300 واحد مسکونی را در کرمانشاه تخریب کرد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از تخریب 293 واحد مسکونی در سطح استان بر اثر شدت بارش ها خبر داد.

فرهاد فقیهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به بارش های شدید چند روز گذشته، گفت: متاسفانه شدت و مدت بارش ها به حدی بود که شاهد تخریب 293 واحد مسکونی در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای تخریبی توسط کارشناسان بنیاد مسکن بطور دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته، اظهار کرد: از مجموع  واحدهای تخریبی، 277 واحد در سطح روستاهای استان بوده و 16 واحد تخریبی نیز مربوط به شهرهای استان است.

فقیهی تاکید کرد: خسارت این واحدها ربطی به سیل ندارد و این واحدها  به دلیل فرسودگی بیش از حد و شدت و زمان طولانی بارش ها تخریب شدند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: واحدهای تخریبی روستایی در سطح 10 شهرستان کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، سنقر، روانسر، دالاهو، هرسین، پاوه، صحنه و جوانرود پراکنده است.

وی یادآور شد: از مجموع واحدهای تخریبی شهری نیز 12 واحد مربوط به شهرستان کنگاور، دو واحد مربوط به شهرستان کرمانشاه و دو واحد نیز مربوط به شهرستان دالاهو است.

فقیهی با بیان اینکه آمارجمع بندی خسارات به ستاد بحران و استانداری اعلام می شود، گفت: چنانچه تسهیلاتی از سوی دولت برای خانوارهای آسیب دیده لحاظ شود، اطلاع رسانی خواهد شد.
رییس پلیس راه استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر محورهای استان برای تردد مناسب نیست.

 

سرهنگ محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارندگی چند روز اخیر و بارندگی های پراکنده ای که همچنان در سطح استان ادامه دارد، از لغزندگی تمامی محورهای استان خبر داد و تاکید کرد: محورهای استان به هیچ عنوان در شرایط فعلی برای تردد مناسب نیست.

وی با اشاره به جریان روان آب ها و سیلاب ها در حاشیه محورهای استان گفت: به هیچ عنوان حاشیه محورها مکانی مناسب برای پارک خودروها نیست و خودروها باید از هرگونه پارک در حاشیه جاده ها خودداری کنند.

حیدری به آسیب برخی زیرساخت های راه های سطح استان بر اثر شدت بارندگی ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر محور فرعی صحنه به سمت سنقر، محور روانسر به سمت پاوه در بخش ورودی بخش شاهو و نیز محور حمیل به سمت ایلام برای تردد قابل اطمینان نیست و در همین راستا در این محورها محدودیت تردد اعمال شده و افراد باید تردد در این مسیرها را کم کرده و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با توجه به وضعیت نامساعد جاده ها برای تردد، از مردم خواست تا امروز برای سیزده بدر مسافت دور نروند و جایی نزدیک محل خود بمانند.

وی از استقرار 115 تیم محسوس و نامحسوس در محورهای استان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود در ساعات آینده شاهد افزایش ترافیک در محورهای استان باشیم و در همین راستا از رانندگان تقاضا می شود با توجه به وضعیت نامناسب محورها بیش از هر زمان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

حیدری تاکید کرد: در این شرایط سرعت و سبقت غیرمجاز بیش از هر زمان می تواند حادثه آفرین شود و از رانندگان می خواهیم برای حفظ جان خود و دیگران بطور جد از سرعت و سبقت های بیجا خودداری کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این شرایط بیشتر خودروها پر سرنشین است و هرگونه تخلف کوچک می تواند حادثه ای تلخ را رقم بزند، بنابراین رانندگان باید با احتیاط بیشتر رانندگی کرده و حتما زمان رفت و برگشت خود را مدیریت کنند که برای برگشت مجبور به انجام سرعت غیرمجاز نشوند.

با وجود مسیرهای پشتیبان “فیبرنوری” مشکل ارتباطی در سطح استان نداشتیم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به وجود مسیرهای پشتیبان فیبر نوری در استان گفت: این اقدام پیشگیرانه موجب شد تا در بارش های اخیر باوجود آسیب دربرخی مسیرهای فیبرنوری، قطعی ارتباط (اینترنت و تلفن همراه) در سطح استان نداشته باشیم.

شهریار بهنیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارش های شدید چند روز گذشته گفت: متاسفانه این بارش ها که در برخی مناطق  موجب ریزش کوه و رانش زمین شده بود موجب آسیب مسیرهای فیبر نوری شد.

وی با اشاره به وجود حدود هشت هزار کیلومتر مسیر فیبر نوری در استان گفت: بخشی از این مسیر در نقاطی که دچار ریزش کوه یا رانش زمین شدند دچار آسیب شد که از جمله این مسیرهای مهم مسیر جوانرود به سرپل ذهاب است.

وی با بیان اینکه در کنار مسیر های اصلی فیبر نوری، مسیرهای پشتیبان در سطح استان در نظر گرفته شده گفت: خوشبختانه این کار موجب شده تا با وجود قطعی دربرخی مسیرهای اصلی، بحث ارتباطات در استان دچار مشکل نشود.

بهنیا با تاکید بر اینکه مشکل خاص ارتباطی در سطح استان وجود ندارد، گفت: آسیب در مسیرهای فیبر نوری داشته ایم، اما با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندادیم مردم متوجه این مشکلات شوند و هم اکنون ارتباط  در استان بدون مشکل در جریان است.

وی تصریح کرد: هر شهر حداقل از دو مسیر فیبر نوری ورودی دارد و برخی شهرها مانند سرپلذهاب حداقل از چهار مسیر فیبر نوری ورودی دارد تا در صورت مشکل برای یک مسیر، مسیر دیگر بلافاصله جایگزین شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه برآورد خسارات وارده به مسیرهای ارتباطی را نیازمند زمان دانست و افزود: بررسی هشت هزار کیلومتر فیبرنوری قطعا زمان بر است و این امکان وجود دارد که در برخی مناطق فیبرنوری آسیب ندیده اما کانالهای اطراف آن دچار آسیب شده باشد و باید بررسی های لازم صورت گیرد.

 

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.