کد خبر : 7750
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 22:19

بهبود ۵ پله‌ای رتبه تورم استان کرمانشاه

بهبود ۵ پله‌ای رتبه تورم استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بهبود پنج پله ای جایگاه استان کرمانشاه در نرخ تورم خبر داد و گفت: با استناد به گزارش مرکز آمار ایران رتبه تورم استان طی چهار ماه گذشته پنج پله بهبود یافته و در مردادماه در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است. دکتر بهزاد باباخانی ضمن تشریح اقدامات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بهبود پنج پله ای جایگاه استان کرمانشاه در نرخ تورم خبر داد و گفت: با استناد به گزارش مرکز آمار ایران رتبه تورم استان طی چهار ماه گذشته پنج پله بهبود یافته و در مردادماه در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

دکتر بهزاد باباخانی ضمن تشریح اقدامات انجام شده جهت بهبود نرخ تورم استان افزود: در فروردین ۱۴۰۰ و در پی تاکیدات استاندار مبنی بر بهبود  جایگاه استان در نرخ تورم با توجه به گزارش اعلام شده سریعا اقدامات لازم برای تشکیل کمیته کنترل نرخ تورم و آسیب شناسی موضوع انجام شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه به تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت سازوکارنظارتی و روند کنترل قیمت ها اشاره و تصریح کرد: برگزاری منظم جلسات تنظیم بازار استان، بررسی و آسیب شناسی وضعیت فعالیت اتحادیه های صنفی با نرخ تورم بالا و تشدید نظارت‌ها سبب شد جایگاه استان پنج پله بهبود یافته و پیش بینی می شود روند بهبود رتبه تورم در استان کرمانشاه تداوم داشته و بزودی به میانگین کشوری برسد.

وی تأکید کرد: در تحلیل و آسیب شناسی دلایل افزایش نرخ تورم در اردیبهشت ماه مشخص شد که ۱۰ اتحادیه صنفی تورمی بالاتر از میانگین کشوری دارند و بر این اساس نظارت بیشتر بر این اتحادیه ها در اولویت فعالیت های ستاد تنظیم بازار استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: افزایش نظارت بر بازار تا بهبود جایگاه استان و قرار گرفتن در رتبه های بهتر از میانگین کشور ادامه خواهد داشت.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.