کد خبر : 184190
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 17:06

موضع دولت جدید آمریکا در قبال شبه جزیره کره

موضع دولت جدید آمریکا در قبال شبه جزیره کره

موشک‌های بالستیک کره شمالی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده هنوز به غیرنظامی ساختن شبه‌جزیره کره متعهد است. به گزارش ایسنا، به نوشته ایندیپندنت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در برخورد با کره شمالی مسیری معکوس دونالد ترامپ در پیش گرفته ‌است که بیشتر بر پایه مناسبات شخصی بود. روز بیستم دی ماه،

موضع دولت جدید آمریکا در قبال شبه جزیره کره
موشک‌های بالستیک کره شمالی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده هنوز به غیرنظامی ساختن شبه‌جزیره کره متعهد است.

به گزارش ایسنا، به نوشته ایندیپندنت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در برخورد با کره شمالی مسیری معکوس دونالد ترامپ در پیش گرفته ‌است که بیشتر بر پایه مناسبات شخصی بود.

روز بیستم دی ماه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سخنانی که در یک کنفرانس نادر ایراد کرد، گفت که خواهان بهبود مناسبات کشورش با جهان خارج است.

رسانه‌های حکومتی کره شمالی گفتند که رهبر این کشور همچنین روابط با کشور رقیب همسایه، کره جنوبی، را بررسی کرده است، اما جزئیات درباره گام‌های بعدی هنوز تأیید نشده است.

همزمان با فروغلتیدن بیشتر کره شمالی در وضعیت دشوار اقتصادی، کیم از اولین جلسه عمومی حزب حاکم کارگر در پنج سال گذشته، برای نمایش ژست‌های آشتی‌جویانه در قبال سئول و واشنگتن استفاده کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گفت که کیم در سخنانش «رویکرد عمومی و موضع سیاسی حزب ما را برای گسترش جامع و توسعه مناسبات خارجی اعلام کرد.»

این خبرگزاری گفت که کیم همچنین روابط با کره جنوبی را «مطابق با شرایط حاکم و دوران وقوع تغییرات» بررسی کرد.

کنگره، که نهاد ارشد تصمیم‌گیرنده حزب است، در حالی برگزار شد که کیم به مشکلات ناشی از «بحران‌های چندگانه» بر اثر تاثیرات اقتصادی بستن مرزها به علت شیوع ویروس کرونا، مجموعه‌ای از بلایای طبیعی، و نیز تحریم‌های اقتصادی به رهبری آمریکا، اذعان کرد.

کیم در سخنرانی افتتاحیه خود اعتراف کرد که برنامه‌های اقتصادی سابقش شکست خورده است و وعده داد که برنامه توسعه پنج ساله جدیدی را در پیش گیرد. او در روز دوم برگزاری نشست، گفت که قابلیت نظامی کشورش را تقویت خواهد کرد.

کیم که در پی درگذشت پدرش، کیم جونگ-ایل، در سال ۲۰۱۱ قدرت را به ارث برد، روز جمعه ۳۷ ساله شد. تولد او هنوز مانند تولد پدر و پدربزرگش، به عنوان عید ملی تعیین نشده است.

به دنبال شماری از آزمایش‌های تحریک‌آمیز موشک‌های بالستیک در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، که به عنوان تلاشی برای به دست آوردن قابلیت حمله به ایالات متحده با سلاح هسته‌ای تلقی می‌شود، کیم ناگهان دیپلماسی هسته‌ای پرمخاطره‌ای را با رئیس‌ جمهوری دونالد ترامپ آغاز کرد.

دیپلماسی کیم-ترامپ، در جریان نشستی در ویتنام در اوایل سال ۲۰۱۹، پس از آن که ترامپ پیشنهاد کیم برای برچیدن مجموعه هسته‌ای اصلی -یک گام محدود در جهت خلع‌ سلاح- را در ازای لغو گسترده تحریم‌ها رد کرد، شکست خورد.

در پی توقف دیپلماسی توافق با ترامپ و پس از آن که ویروس کرونا او را به بستن مرزهای کشور مجبور ساخت، کیم برای کاهش شوک ناشی از همه‌گیری، توجه خود را به داخل کشور متمرکز ساخته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.