تغییراتی در توزیع و اعزام زائران عتبات
رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا پیش از این، توزیع زائر توسط شرکت مرکزی به نام «شمسا» انجام میشد که این روال تغییر داده شد و از این پس، جذب زائر از طریق دفاتر خدمات زیارتی انجام میشود. علیرضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ درباره چگونگی تغییر در نحوه اعزام زائران
رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا پیش از این، توزیع زائر توسط شرکت مرکزی به نام «شمسا» انجام میشد که این روال تغییر داده شد و از این پس، جذب زائر از طریق دفاتر خدمات زیارتی انجام میشود.
علیرضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ درباره چگونگی تغییر در نحوه اعزام زائران به عتبات، اظهار کرد: یک بازنگری در کل فرآیند اجرایی سازمان حج و زیارت داشتیم و در این راستا، بیشترین تغییرات در حوزه زیارت عتبات در سوریه انجام شده است.
او با اشاره به اینکه پیشتر اعزام زائر با فراخوانهای متمرکز صورت میگرفت، افزود: توزیع زائر به وسیله یک شرکت مرکزی به نام «شمسا» بین دفاتر زیارتی انجام میشد، اما این روال تغییر داده شده است؛ زیرا بیش از ۲۵۰۰ دفتر زیارتی داریم که در اقصی نقاط کشور پراکنده هستند و جذب زائر از طریق این دفاتر انجام میشود.
رییس سازمان حج و زیارت که در یک مصاحبه رادیویی حرف میزد همچنین اظهار کرد: برای جلوگیری از رقابت و اینکه تشدید قیمت صورت نگیرد موضوعاتی مانند مسکن، حمل و نقل و تغذیه و تدارکات را با گروههای مختلف مورد درخواست پیشقرارداد میبندیم و این پیشقرارداد در سامانه زیارتی قرار میگیرد.
رشیدیان در ادامه گفت: دفاتر زیارتی میتوانند بر اساس سلایق و خواستههای زائران این خدمات را ارائه دهند. زائران میتوانند نوع هتل، تعداد روزها و ستاره هتل، سیستم حمل و نقل و سیستم تعذیه خود را انتخاب کنند و گروههای زیارتی بر اساس این انتخابها شکل میگیرد. مسائلی مانند بیمه و بهداشت و درمان و همچنین مباحث فرهنگی نیز به صورت متمرکز ساماندهی و خدماتدهی میشود.
منبع: ايسنا
او با اشاره به اینکه پیشتر اعزام زائر با فراخوانهای متمرکز صورت میگرفت، افزود: توزیع زائر به وسیله یک شرکت مرکزی به نام «شمسا» بین دفاتر زیارتی انجام میشد، اما این روال تغییر داده شده است؛ زیرا بیش از ۲۵۰۰ دفتر زیارتی داریم که در اقصی نقاط کشور پراکنده هستند و جذب زائر از طریق این دفاتر انجام میشود.
رییس سازمان حج و زیارت که در یک مصاحبه رادیویی حرف میزد همچنین اظهار کرد: برای جلوگیری از رقابت و اینکه تشدید قیمت صورت نگیرد موضوعاتی مانند مسکن، حمل و نقل و تغذیه و تدارکات را با گروههای مختلف مورد درخواست پیشقرارداد میبندیم و این پیشقرارداد در سامانه زیارتی قرار میگیرد.
رشیدیان در ادامه گفت: دفاتر زیارتی میتوانند بر اساس سلایق و خواستههای زائران این خدمات را ارائه دهند. زائران میتوانند نوع هتل، تعداد روزها و ستاره هتل، سیستم حمل و نقل و سیستم تعذیه خود را انتخاب کنند و گروههای زیارتی بر اساس این انتخابها شکل میگیرد. مسائلی مانند بیمه و بهداشت و درمان و همچنین مباحث فرهنگی نیز به صورت متمرکز ساماندهی و خدماتدهی میشود.
منبع: ايسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0